خانه هوش مصنوعی منابع اطلاعاتی متمرکز هوش مصنوعی در ایران

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

تماشا کنید: COZMO دنیای ربات ها را وارد مرحله جدیدی میکند / شما هم عاشق این ربات با شخصیت میشوید!

تماشا کنید: COZMO دنیای ربات ها را وارد مرحله جدیدی میکند / شما هم عاشق این ربات با شخصیت میشوید!

در حال حاضر تعداد زیادی از ربات های اسباب بازی در بازار یافته میشوند اما هیچ کدام از آنها صاحب هوش مصنوعی و شخصیت منحصر به فرد خود نیستند. اما اکنون یک تیم متخصص رباتیک در شرکت Anki اقدام به طراحی و ساخت اولین ربات صاحب شخصیت منحصر به فرد و هوش مصنوعی دنیا شوند که به احتمال بسیار شما هم عاشق آن میشوید.

به گزارش خانه هوش مصنوعی ، در واقع Cozmo (کازمو) یک ربات کوچک دوست داشتنی و قادر به تشخیص و تعامل با انسان است که از ترکیبی از علم رباتیک، هوش مصنوعی و بینش رایانه ای برخوردار است. به گفته شرکت طراح کازمو صاحب یک شخصیت منحصر به فرد است که ما معمولا از ربات ها در فیلم های سینمایی میبینیم.

پیگیری آخرین اخبار هوش مصنوعی (https://telegram.me/HomeAI)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی علیپور
پنج نگرانی اصلی در مورد هوش مصنوعی

پنج نگرانی اصلی در مورد هوش مصنوعی

پژوهشگران، پنج مسئله اصلی را که منجر به وقوع سوانح و بروز خطا در هوش مصنوعی می‌شود را شناسایی کرده‌اند. 

به گزارش خانه هوش مصنوعی ؛ با پیشرفت روزافزون سیستم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، نگرانی‌هایی نیز در مورد این فناوری‌ها در میان محققان و دانشمندان بروز کرده است. به تازگی سازمان تحقیقات گوگل با انتشار مقاله‌ای، پنج مسئله بنیادین در مورد هوش مصنوعی را مطرح کرده و راهکارهایی را نیز برای حل آن‌ها پیشنهاد داده است.

هنگامی که حرف از هوش مصنوعی و مخاطرات بالقوه آن به میان می‌آید، بیش از هر چیز، قیام ربات‌های آخرالزمانی یا چیزهایی مشابه به این به ذهن‌ها متبادر می‌شود. اما مسائل دیگری نیز وجود دارند که بسیار پیش‌پا افتاده و زمینی‌تر از این حرف‌ها هستند، مانند احتمال شکسته شدن یک گلدان توسط یک ربات یا عامل هوش مصنوعی نظافت کار. سازمان تحقیقات گوگل در گذشته روش‌هایی را برای حفظ هوش مصنوعی در مسیر مستقیم مطرح کرده بود، این کمپانی به تازگی نیز یک مقاله پژوهشی منتشر کرده که در آن به زمینه‌هایی پرداخته است که امروزه مسائلی جزئی تلقی می‌شوند اما با فراگیر شدن روزافزون فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی به توجه بیشتری نیاز خواهند داشت.

پیگیری آخرین اخبار هوش مصنوعی (https://telegram.me/HomeAI)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی علیپور
هوش مصنوعی عامل برتری فوتبال آلمان در سال‌ های اخیر

هوش مصنوعی عامل برتری فوتبال آلمان در سال‌ های اخیر

به گزارش خانه هوش مصنوعی ؛همواره آلمانی‌ها به ارائه‌ی یک فوتبال ماشینی شهره بوده‌اند، اما چیزی که در جام جهانی ۲۰۱۴ شاهد آن بودیم، فاصله‌ی زیاد ، مخصوصا در برابر تیم‌های بزرگ بود که دلیل آن استفاده از کلان داده و ابزار‌های تحلیلی مبتنی بر هوش مصنوعی برای تحلیل بازی حریف و تهیه‌ی یک روش بازی منحصر به فرد برای بازی در برابر حریفان مختلف است.

به طور حتم درآمدزایی بالای فوتبال به عنوان یکی از کسب و کارهای پولساز دنیا، پای فناوری را به این رشته باز کرده است. با توجه به اینکه درآمد کسب شده توسط ۲۰ باشگاه ثروتمند دنیای فوتبال در طول یک سال بالغ بر ۸ میلیارد دلار است، از این‌رو سرمایه‌گذاری برای استفاده از آخرین فناوری‌ها چندان هم غیرمنتظره نیست. استفاده از کلان داده یا Big Data در سال‌های اخیر رشد زیادی در فوتبال داشته و بسیاری از تیم‌ها با استفاده از داده‌های برگرفته از سنسور‌هایی نظیر GPS و دریافت و ثبت میزان مسافت طی شده یا ناحیه تحت پوشش توسط بازیکنان، استراتژی‌های مختلفی را در برابر تیم‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند. البته با نگاهی به تاریخ می‌توان چنین نتیجه گرفت که استفاده از داده‌های آماری سابقه‌ی بلندی در دنیای فوتبال دارند، بطوریکه برای اولین بار در تاریخ این رشته‌ی ورزشی، چارلز ریپ (Charles Reep) اقدام به استفاده از آمار در رشته‌ی فوتبال کرد. وی یک حسابدار و طرفدار فوتبال بود که آمار مربوط به گل‌های به ثمر رسیده را تحلیل کرده و به این نتیجه رسید که بیشترین گل‌ها با ارسال کمتر از سه پاس به ثمر می‌رسند. البته اطلاعات ارائه‌ی شده توسط ریپ منجر به ایجاد سبک بازی بسیار خسته‌کننده‌ای با عنوان بازی مستقیم شد که طی آن تیم‌ها سعی می‌کردند با ارسال توپ‌های بلند و تاثیر گذاشتن روی این توپ‌ها، به طریقی توپ را به مهاجم خود رسانده و وی را صاحب موقعیت گل کنند. هر چند این سبک از بازی که اتفاقا در کشورمان نیز محبوب است، می‌تواند منجر به گل زنی شود، اما بسیار خسته کننده و غیرجذاب است، از این‌رو بسیاری انتقادات شدیدی را به ریپ و داده‌های ارائه شده توسط وی وارد کردند.

پیگیری آخرین اخبار هوش مصنوعی (https://telegram.me/HomeAI)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی علیپور
آغاز عصر پیشرفت‌های سریع

آغاز عصر پیشرفت‌های سریع

به گزارش خانه هوش مصنوعی ، مؤسس یکی از شرکت‌های توسعه هوش مصنوعی، اعتقاد دارد با توسعه هوش مصنوعی، شغل افراد از بین نرفته و تنها تغییر ماهیت می‌دهد.

با وجود پیشرفت بسیار فناوری هوش مصنوعی، هنوز هم رازها و مسائل بسیاری در این زمینه به‌صورت حل نشده باقی‌مانده و افراد بسیاری با آن آشنایی ندارند. به عنوان مثال مدتی قبل، پستی در توییتر منتشر شد که نشان می‌داد فردی به علت نا آَشنا بودن با هوش مصنوعی، در هنگام جستجو در گوگل از کلماتی مانند «لطفاً» و «متشکرم» در عبارت خود استفاده کرده بود.
اسکات فونیکس (Scott Phonix)، مؤسس شرکت آمریکایی ویکاریوس (Vicarious) در رابطه با پست منتشر شده گفت: «بسیاری از مردم از نحوه‌ی عملکرد هوش مصنوعی بی‌اطلاع هستند. آن‌ها نمی‌دانند سؤال‌های خود را از کجا پرسیده و چه‌کاری باید انجام بدهند.»

پیگیری آخرین اخبار هوش مصنوعی (https://telegram.me/HomeAI)



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی علیپور
هوش مصنوعی با دیدن فیلم آینده را پیش‌بینی می‌کند

هوش مصنوعی با دیدن فیلم آینده را پیش‌بینی می‌کند

اگر در آینده نه چندان دور، ربات شما مشغول دیدن تلویزیون و فیلم‌های سینمایی بود، تعجب نکنید و این طور احساس نکنید که در حال وقت تلف کردن است. احتمالا ربات شما سخت مشغول کار و یادگیری است!
 

 به گزارش خانه هوش مصنوعی ، بنا بر آنچه لابراتوار علوم رایانه‌ای و هوش مصنوعی MIT اذعان کرده است، فیلم‌های تلویزیونی و کلیپ‌های ویدئویی می‌توانند به هوش مصنوعی کمک کنند که تعاملات انسانی را یاد گرفته و پیش بینی کند. محققان این لابراتوار موفق به ساخت الگوریتمی شده‌اند که با تجزیه و تحلیل ویدئو‌ها و فیلم‌ها می‌تواند از آن‌ها برای پیش بینی رفتار انسان‌ها استفاده کند. 
 
با استفاده از ۶۰۰ ساعت کلیپ و فیلم از نمایش‌های تلویزیونی مانند Big Bang Theory و The Office هوش مصنوعی قادر شده است، بخش‌هایی از تعاملات انسانی را فراگرفته و موقعیت‌های منجر به آن‌ها – نظیر دست دادن و در آغوش گرفتن – را پیش بینی کند. 
 
بعد از آنکه این الگوریتم هوش مصنوعی، این فیلم‌ها را دیده و آن‌ها را فرا گرفته است، محققان یک کلیپ جدید – که قبلا به این الگوریتم نشان داده نشده – را برای آن پخش کردند و از آن خواسته‌اند تا موقعیت‌های پیش رو را پیش بینی کند؛ بنابراین، این هوش مصنوعی موفق شده است، ۴۳ درصد تعاملات در این کلیپ را درست برآورد کرده و پیش بینی کند. 
 
البته هوش انسانی در مورد مشابه توانسته است، ۷۱ درصد از تعاملات را درست پیش بینی کند؛ اما محققان بر این باور هستند که تا همین جا نیز با توجه به آموزش ناقص، کار این الگوریتم بسیار عالی بوده است. 
 
«کارل وندریک» مدیر ارشد این پروژه در این باره گفته است: حتی یک کودک خردسال نیز تجربیات بیشتری از این هوش مصنوعی دارد و من مشتاقم ببینم بعد از چندین سال آموزش این الگوریتم چگونه خواهد بود. 
 
البته این الگوریتم طبعا نمی‌تواند همانند یک انسان آنچه در این صحنه‌ها اتفاق می‌افتد، کامل درک کند، بلکه ترکیب و حرکت پیکسل‌ها را برای شناسایی الگو‌ها تجزیه و تحلیل می‌کند و سپس با استفاده از نتیجه گیری‌های خود، وابستگی بین تصاویر گرافیکی و موقعیت‌های آتی احتمالی را حدس می‌زند. 
 
وندریک یکی از سه فردی است که چندین سال روی این پروژه کار کرده‌اند و معتقد است که آموزش های کافی و مورد اطمینان می‌تواند به نتایج مهمتری منجر شود. 
 
برای مثال، یک نسخه پیشرفته و بهینه شده از این سیستم می‌تواند در بیمارستان‌ها و برای جلوگیری ازآسیب دیدگی مورد استفاده قرار بگیرد.

در نتیجه می‌توان در این گونه از محیط‌ها پیش از آنکه یک اتفاق ناگوار رخ دهد – برای مثال پرت شدن یک شخص از بلندی یا وقوع یک تصادف – با استفاده از ویدئوهای به دست آمده از دوربین‌ها، این اتفاقات را پیش بینی و از وقوع آن‌ها جلوگیری کرد. همچنین به کارگیری این الگوریتم در ربات‌ها می‌تواند منجر به آن شود که این دستگاه‌ها در آینده خود به خود برای جلوگیری از این اتفاقات مداخله کنند.

منبع: تابناک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی علیپور